Important [DUTCH] Officiële Discord Regels

Status
Not open for further replies.

Affixes

Management
Jan 31, 2018
923
344
PrimeMC: Officiële Discord regels

Dit document bevat alle regels die onze spelers moet volgen tijdens het gebruik van de Prime Discord Server. Het niet volgen van deze regels kan ertoe leiden dat je account een straf krijgt door één van onze staff leden, ook in-game. Acties worden beoordeeld per geval, en hangen af van de overtreding die begaan is, en het stafflid die je zaak afhandelt.

BELANGRIJK: Staff heeft altijd het laatste woord. Of je nu een regel hebt verbroken of niet, als er reden is om te geloven dat jouw gedrag de speelervaring van anderen beïnvloed, dan kunnen er gevolgen optreden. Spelers die logisch nadenken, zouden hier geen problemen mee moeten hebben.

BELANGRIJK: Onze Engelse regels zijn altijd het meest up-to-date, en zijn de enige regels die daadwerkelijk gelden. Dit document kan enkel worden gezien als hulpmiddel!

Onze regels veranderen regelmatig, dus we raden aan om dit bericht regelmatig te bekijken.
Laatste update: 19-12-2018 (6:24PM UTC)

DEEL A: Chat Channel Regels
Deze regels gelden voor alle berichten die gestuurd worden in onze publieke tekst kanalen. Het overtreden van deze regels kan leiden tot een waarschuwing, chat mute of server ban. De discord chat regels zijn bijna identiek aan de in-game regels.
  1. PG-13: Alle berichten die worden gemaakt moeten voldoen aan PG-13. Gebruik maken van beledigende of ontoepasselijke taal is niet toegestaan. Dit geldt ook voor het omzeilen van de chat filter.
    Voorbeeld: “F*ck deze sh*t”

2. Beschuldigingen: Een speler beschuldigen van bepaalde acties is niet toegestaan in de game chat. Dit geldt ook voor; iemand beschuldigen van hacking en oplichting. Report spelers op ons forum, anders kunnen onze staffleden jou niet helpen.
    Voorbeeld: “Iemand is aan het hacken!”

3. Gelijkheid & Respect: Er wordt van je verwacht dat je alle spelers met gelijkheid & respect behandelt. Behandel anderen zoals je zelf ook behandelt zou willen worden. Brutaal en toxic gedrag is strict verboden. Onder respectloosheid stellen we een bewering die door een andere speler op een verkeerde manier kan worden opgepakt.
    Voorbeeld: “Lol, iemand lijkt op een .... in het echte leven!”

4. Racisme: Elke vorm van racisme, homofobie, xenofobie, sexisme of andere soorten van discriminerend gedrag / acties tegenover een andere speler zijn niet toegelaten, en zullen zwaar bestraft worden.
    Voorbeeld: “Iemand is een n*ger

5. Spammen: Elke vorm van spam (ook het aanmoedigen om te spammen) is niet toegestaan in de global of privé chat. Dit geldt voor: hetzelfde bericht meerdere keren sturen, speciale karakters spammen,...
    Voorbeelden: “Djoijdfiojdfijojdf”, “TP naar mij!!”, “TP naar mij!!”, “TP naar mij!!”

6. Caps: Het gebruiken van overdreven caps is niet toegestaan in de global chat, of privé chat.
    Voorbeeld: “HEB JE DAT GEZIEN???!!”.

7. Vragen van geld/ranks: Ranks & geld vragen aan andere spelers is niet toegestaan. Dit geldt ook voor het vragen om server items te ruilen voor in-game ranks.
    Voorbeelden: “Mag ik OP?” “Ik geef 6k voor Titan Rank!”

8. Privé informatie: Iemand zijn privé informatie vragen / delen is te strengste verboden en zal zéér zwaar worden bestraft. Respecteer elkaars privacy. Onder persoonlijke informatie bevatten we onder meer: IP adressen, huidige locatie, familienaam, creditcard informatie,...
    Voorbeeld: “Wat is je achternaam?”

9. Ongepaste links: Het delen van links naar ongepaste sites, of het verspreiden van ongepaste foto’s is niet toegestaan en zal bestraft worden.
    Voorbeeld: “Kijk op ****hub.com!”

10. Taal: Engels is de algemene taal van de server. Een groot aandeel van onze spelers spreekt ook Nederlands. Dit zijn de 2 officiële talen die mogen worden gesproken in de publieke chat. Andere talen mogen in privé gesproken worden.
    Voorbeeld: Overduidelijk

11. Imitatie: Het imiteren van andere spelers of staff-leden is niet toegelaten. Nicknames gebruiken om andere te imiteren zal ertoe leiden dat je de nickname toegang verliest.
    Voorbeeld: “Ik ben (staff)’s alt!”

12. Moderatie: We appreciëren alle soorten extra hulp van onze spelers, maar het is niet toegestaan om een speler te dwingen / commanderen om een bepaalde regel te volgen (Mini Modding), zelfs al zijn ze heel onbeschoft. We hebben moderatoren in dienst die deze problemen zullen oplossen. Maak een speler report op ons forum.
    Voorbeeld: “Spreek Engels, of je zal gebanned worden!”

13. Eerlijkheid: Spelers worden verwacht eerlijk te zijn als ze met staffleden praten. Elke vorm van liegen of pesten/plagen wordt niet getolereerd.
    Voorbeeld: “Misschien heb ik hacks, misschien ook niet.”

14. Mute vermijden: Proberen een mute te vermijden door bepaalde commando's te gebruiken is niet toegestaan, en kan leiden tot een extra, zwaardere straf.

15. Ban vermijden: Proberen een ban te vermijden door andere accounts te gebruiken is ten strengste verboden en kan voor (zwaardere) straffen zorgen op de forums en server.

16. Adverteren: Elke vorm van adverteren is niet toegestaan. Dit bevat ook het adverteren van andere Minecraft servers of jouw social media kanalen. Alles gerelateerd tot Prime is toegelaten. Nieuwe spelers die adverteren als ze juist toegetreden zijn tot de server, zullen gelijk permanent verbannen worden.
    Voorbeeld: “Bekijk mijn Youtube kanaal: youtube.com/…”

17. Haatzaaiende uitspraken: Elke vorm van haatzaaien is niet toegestaan. Dit bevat onder meer het schelden op spelers / kenmerken van de server.
    Voorbeelden: “Iemand is slecht in pvp!”, “De economie is slecht!”

18. Flame Wars: Het starten of deelnemen aan een flame war is niet toegestaan.
    Voorbeelden: “Jij bent echt slecht pik”, “Ja hij is echt slecht”, “Jullie zijn slecht!”, …

19. PMC/MCList oplichting: Zeggen dat je van een voting-of serverlist bent is niet toegestaan.
    Voorbeelden: “Ik ben van PMC, OP mij om de server te beoordelen.”

20. Bedreigingen: Het bedreigen van andere spelers met de dood, of zeggen dat ze zichzelf iets moeten aan doen is ten strengste verboden. Ditzelfde geldt voor DDoS bedreigingen.
    Voorbeelden: “Ik zal naar je huis komen en je vermoorden.”, “Ik ga je DDoSen”

21. Reacties: Het gebruiken van het Discord reactie systeem om ongepaste woorden, zinnen, of slurs te te posten, wordt gezien als ongepast en is ten strengste verboden.
DEEL B: Voice Channel Regels
Deze regels gelden voor alle berichten die gestuurd worden in onze publieke spraakkanalen. Het overtreden van deze regels kan leiden tot een waarschuwing, chat mute of server ban. Alle tekst channel regels die toepasbaar zijn, gelden hier ook.
  1. Harde geluiden: Het aanzetten van extreem luide en ongepaste geluiden, commentaren of spraak vervormers is niet toegestaan. Dit geldt ook voor het spelen van luide muziek in kanalen waar andere spelers een gesprek houden.
    Voorbeeld: 2 spelers zijn aan het praten, opeens join jij en je speelt luide muziek af.

Last edited:
Status
Not open for further replies.